Reading & Literature Curriculum

BHCS Reading & Literature Curriculum Overview

BHCS 독서·문학 교육과정 안내문

읽는다는 것은 하나님이 주신 인간다움을 회복하는 일입니다.”

“To read is to recover the humanity God has given us.”

 

담당교사 (Instructor): 김소망

적용 학년 (Grades): 7–12

본 교육과정은 문학을 통해 인간과 신앙, 그리고 세계를 통합적으로 이해하도록 돕습니다.

This curriculum helps students integrate faith, humanity, and the world through literature. 

교육 목표 (Educational Goals)

7–8학년 (Grades 7–8)

읽기의 즐거움과 성장의 발견 Enjoying Reading & Discovering Growth

● 긴 글 읽기 훈련과 이야기 구조 이해

성장소설과 서사 중심의 공감·성찰 교육

● 독서 자체의 즐거움을 경험하도록 지도

영문학 수업과 연계하여 독해력·어휘력 강화

● 시사와 역사적 맥락으로의 확장적 읽기

● 창의적 재구성을 통한 사고의 깊이와 표현력 향상

These grades focus on the joy of reading, developing empathy, and improving long-form reading skills. The course connects with English Literature classes to strengthen comprehension and vocabulary.
Students also expand their reading into contemporary and historical contexts, deepening their critical thinking and expressive ability through creative reconstruction.

9–12학년 (Grades 9–12)

철학·문학·역사를 함께 해석하는 통합수업
Integrated Studies of Philosophy, Literature, and History

  • 인간, 사회, 신앙의 문제를 문학적으로 탐구
  • 철학·문학·역사를 함께 해석하는 통합적 독서수업
  • 토론·에세이 중심의 사고력·표현력 확장
  • 영미문학 수업과 연계하여 원문 독해 및 비판적 사고 훈련

 

These grades emphasize deep reading and critical reflection on faith, society, and human nature.

 The program integrates philosophy, literature, and history, and connects with English Literature courses for advanced textual and critical analysis.